zondag 8 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,7 29,3 1.273.000 1.573.000
2 21:09 TUSSEN KUNST EN KITSCH NPO 1 5,9 22,9 987.000 1.400.000
3 20:28 CODE VAN COPPENS SBS 6 5,4 20,2 896.000 1.179.000
4 20:10 POSTCODE LOTERIJ EEN TEGEN 100 RTL 4 5,2 20,3 864.000 1.320.000
5 21:56 RENZE OP ZONDAG RTL 4 4,8 21,5 799.000 1.302.000
6 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 4,6 22,8 760.000 915.000
7 21:29 UNDERCOVER IN NEDERLAND SBS 6 4,5 18,1 740.000 1.178.000
8 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 3,8 22,2 634.000 955.000
9 22:34 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,7 17,8 612.000 810.000
10 20:48 VOETBAL NL PRT ESP F NPO 3 3,6 16,5 590.000 1.678.000
11 10:00 WNL OP ZONDAG NPO 1 3,3 45,0 540.000 828.000
12 12:11 BUITENHOF NPO 1 2,9 40,6 487.000 876.000
13 18:11 STUDIO SPORT NPO 1 2,9 18,1 477.000 844.000
14 20:24 BUITENGEWOON GESPREK NPO 1 2,9 11,3 477.000 846.000
15 22:54 SHOWNIEUWS SBS 6 2,8 17,8 464.000 802.000
16 18:17 EDITIE NL RTL 4 2,7 18,1 453.000 556.000
17 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 2,7 17,5 448.000 559.000
18 19:09 RIJDENDE RECHTER NPO 1 2,3 12,0 377.000 740.000
19 15:22 TENNIS ROLAND GARROS HEREN F Eurosport 2,2 14,5 369.000 845.000
20 19:29 VROEGE VOGELS NPO 2 2,1 9,8 347.000 496.000
21 20:55 SWAT Veronica 1,8 6,7 293.000 343.000
22 22:01 REDDING NA DE RAMP NPO 1 1,8 7,6 293.000 596.000
23 21:02 TENNIS ROLAND GARROS HEREN HUL Eurosport 1,7 6,6 290.000 388.000
24 19:30 VTWONEN SBS 6 1,7 7,8 288.000 626.000
25 21:10 LUBACH DIT WAS DE WEEK RTL 4 1,6 6,3 272.000 682.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).