zondag 29 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,0 29,0 1.156.000 1.353.000
2 19:31 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,2 33,1 861.000 1.060.000
3 22:12 RENZE OP ZONDAG RTL 4 4,8 27,1 798.000 1.444.000
4 19:59 WAREN 2 FANTASTISCHE DAGEN SBS 6 4,5 20,0 748.000 1.188.000
5 20:10 POSTCODE LOTERIJ EEN TEGEN 100 RTL 4 4,1 18,3 676.000 1.159.000
6 21:10 TUSSEN KUNST EN KITSCH NPO 1 4,1 18,1 674.000 1.109.000
7 21:25 UNDERCOVER IN NEDERLAND SBS 6 3,7 16,8 607.000 1.018.000
8 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 3,6 27,7 603.000 934.000
9 22:31 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,6 20,1 599.000 765.000
10 18:15 STUDIO SPORT NPO 1 3,2 25,7 533.000 860.000
11 18:17 EDITIE NL RTL 4 3,1 26,5 523.000 652.000
12 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,1 26,0 508.000 580.000
13 22:02 ANDERE TIJDEN SPORT NPO 1 2,9 14,2 478.000 753.000
14 21:06 ONS KENT ONS RTL 4 2,7 12,6 456.000 1.027.000
15 22:51 SHOWNIEUWS SBS 6 2,7 21,0 444.000 914.000
16 20:19 HELLO GOODBYE NPO 2 2,6 11,8 433.000 690.000
17 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,6 11,5 430.000 712.000
18 20:23 BUITENGEWOON GESPREK NPO 1 2,3 10,5 390.000 771.000
19 19:07 LIEFDE VOOR HET LANDGOED NPO 1 2,3 16,0 379.000 670.000
20 21:26 DRAADSTAAL NPO 3 1,9 8,1 309.000 420.000
21 13:45 MOTORSPORT GP NLD MOTOGP NPO 1 1,8 25,8 297.000 644.000
22 13:03 MOTORSPORT GP VB NPO 1 1,7 28,5 289.000 456.000
23 19:28 VROEGE VOGELS NPO 2 1,6 9,3 269.000 347.000
24 11:51 MOTORSPORT GP NLD MOTO2 NPO 1 1,6 25,2 259.000 494.000
25 22:08 FRONTLINIE NPO 2 1,4 7,4 240.000 395.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).