zondag 24 augustus 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,7 41,0 1.616.000 1.874.000
2 19:00 STUDIO SPORT VOETBAL NPO 1 7,7 37,5 1.275.000 1.737.000
3 20:25 MAX ORKEST NPO 1 7,3 27,7 1.216.000 1.763.000
4 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 4,5 21,2 740.000 915.000
5 22:32 HART VAN NEDERLAND SBS 6 4,1 24,4 680.000 816.000
6 21:29 CAFE KOCKELMANN NPO 1 3,7 18,5 610.000 1.256.000
7 20:08 JUMP RTL 4 3,4 13,9 571.000 1.080.000
8 18:32 RTL BOULEVARD RTL 4 3,3 18,4 551.000 954.000
9 22:28 STUDIO VOETBAL NPO 1 2,8 18,6 459.000 894.000
10 21:26 HART TEGEN HART SBS 6 2,7 13,8 451.000 897.000
11 18:14 EDITIE NL RTL 4 2,7 17,9 445.000 536.000
12 16:39 VOETBAL ED AJAX HERACLES ESPN2 2,6 21,5 437.000 657.000
13 20:34 IK VERTREK VOOR DE LIEFDE NPO 3 2,6 9,8 434.000 635.000
14 20:29 MR FRANK VISSER DOET UITSPRAAK SBS 6 2,6 10,0 429.000 768.000
15 22:53 SHOWNIEUWS SBS 6 2,5 21,6 418.000 698.000
16 20:19 ZOMERGASTEN NPO 2 2,5 12,2 414.000 1.345.000
17 18:11 STUDIO SPORT NPO 1 2,3 15,2 390.000 806.000
18 21:25 AMERICAS RTL 4 1,9 9,7 320.000 671.000
19 18:31 GROTE VERBOUWING GROOT BRITANNIE SBS 6 1,6 8,7 259.000 508.000
20 19:30 VTWONEN SBS 6 1,5 7,1 255.000 561.000
21 20:00 ALERT MISSING PERSONS UNIT Veronica 1,4 5,3 225.000 346.000
22 17:31 GROTE VERHUIZING SBS 6 1,2 9,0 201.000 359.000
23 18:35 SCHIPHOL AIRPORT RTL 5 1,1 6,0 186.000 484.000
24 19:20 MAMMALS NPO 2 1,1 5,2 184.000 408.000
25 20:00 BRITAINS GOT TALENT RTL 8 1,1 4,4 184.000 349.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).