zondag 23 november 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:28 HEEL HOLLAND BAKT NPO 1 14,6 34,6 2.428.000 2.914.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 10,8 31,0 1.794.000 2.157.000
3 20:02 EXPEDITIE ROBINSON RTL 4 10,1 24,8 1.678.000 2.340.000
4 18:57 STUDIO SPORT VOETBAL NPO 1 8,2 35,4 1.371.000 2.080.000
5 21:28 TUSSEN KUNST EN KITSCH NPO 1 7,3 27,2 1.221.000 1.676.000
6 20:29 GOOISCHE VROUWEN SBS 6 7,0 16,6 1.162.000 1.825.000
7 19:31 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,3 26,2 1.039.000 1.251.000
8 04:55 AUTOSPORT F1 GP USA Viaplay TV+ 5,1 89,2 851.000 1.258.000
9 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 5,0 23,0 832.000 1.324.000
10 20:18 TOP 2000 QUIZ NPO 3 4,6 11,2 768.000 1.083.000
11 18:11 STUDIO SPORT NPO 1 4,6 24,4 757.000 1.313.000
12 21:34 ZWAARD VAN DAMOCLES SBS 6 4,1 17,2 689.000 1.102.000
13 21:20 SCHAATSEN WB NPO 3 4,0 16,9 672.000 1.530.000
14 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,0 21,9 669.000 862.000
15 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 4,0 21,2 659.000 769.000
16 19:28 VTWONEN SBS 6 3,5 12,5 583.000 1.064.000
17 14:26 VOETBAL ED FEYENOORD NEC ESPN 3,1 32,7 522.000 941.000
18 22:58 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,1 22,1 517.000 603.000
19 12:12 BUITENHOF NPO 1 2,9 37,4 490.000 829.000
20 22:20 STUDIO VOETBAL NPO 1 2,7 14,5 451.000 834.000
21 18:00 SINTERKLAASJOURNAAL NPO 3 2,7 14,4 447.000 521.000
22 10:00 WNL OP ZONDAG NPO 1 2,5 38,9 409.000 672.000
23 21:43 RTL TONIGHT RTL 4 2,4 10,3 402.000 1.061.000
24 23:17 SHOWNIEUWS SBS 6 2,3 22,5 381.000 547.000
25 18:28 GROTE VERBOUWING SBS 6 2,2 10,4 366.000 639.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).