zondag 22 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,4 36,8 1.560.000 1.870.000
2 19:31 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,0 37,5 992.000 1.159.000
3 20:12 POSTCODE LOTERIJ EEN TEGEN 100 RTL 4 5,3 22,1 874.000 1.285.000
4 21:34 YOUP LEVEN NA HET SPELEN NPO 1 4,6 21,6 769.000 1.362.000
5 12:11 BUITENHOF NPO 1 4,3 53,0 712.000 1.033.000
6 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 4,1 30,1 687.000 1.025.000
7 22:20 RENZE OP ZONDAG RTL 4 4,0 23,8 659.000 1.226.000
8 20:34 CAFE KOCKELMANN NPO 1 4,0 18,0 657.000 1.450.000
9 18:18 EDITIE NL RTL 4 3,5 28,3 578.000 738.000
10 22:32 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,4 19,3 564.000 727.000
11 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 3,4 15,4 562.000 922.000
12 21:25 UNDERCOVER IN NEDERLAND SBS 6 3,4 15,8 558.000 1.044.000
13 10:00 WNL OP ZONDAG NPO 1 3,2 52,4 530.000 838.000
14 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,1 22,9 519.000 608.000
15 19:59 TRIBUTE LIVE IN CONCERT SBS 6 3,0 12,8 494.000 955.000
16 18:13 STUDIO SPORT NPO 1 2,9 23,1 489.000 910.000
17 21:10 ONS KENT ONS RTL 4 2,9 13,3 477.000 1.054.000
18 22:51 SHOWNIEUWS SBS 6 2,8 20,6 472.000 792.000
19 10:59 JOURNAAL EXTRA NPO 1 2,6 41,5 433.000 804.000
20 19:05 VAKANTIEMAN NPO 1 2,3 15,3 375.000 810.000
21 20:20 HELLO GOODBYE NPO 2 2,0 8,8 336.000 606.000
22 22:42 ANDERE TIJDEN SPORT NPO 1 1,8 11,2 293.000 626.000
23 22:19 POINTER NPO 2 1,6 8,3 263.000 441.000
24 21:28 DRAADSTAAL NPO 3 1,6 7,0 258.000 426.000
25 13:22 BEACHVOLLEYBAL KOTC DAMES NPO 1 1,5 26,6 251.000 563.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).