zondag 15 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 6,8 32,8 1.128.000 1.357.000
2 21:13 TUSSEN KUNST EN KITSCH NPO 1 5,7 23,4 944.000 1.490.000
3 20:09 POSTCODE LOTERIJ EEN TEGEN 100 RTL 4 5,3 24,4 880.000 1.297.000
4 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 4,9 35,2 813.000 1.068.000
5 21:52 RENZE OP ZONDAG RTL 4 4,5 22,7 740.000 1.575.000
6 20:29 CODE VAN COPPENS SBS 6 3,9 17,2 652.000 831.000
7 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 3,8 30,8 628.000 1.090.000
8 21:30 UNDERCOVER IN NEDERLAND SBS 6 3,4 15,3 570.000 959.000
9 22:36 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,4 19,5 562.000 817.000
10 20:27 BUITENGEWOON GESPREK NPO 1 3,0 13,5 502.000 883.000
11 18:11 STUDIO SPORT NPO 1 2,7 24,4 457.000 835.000
12 22:57 SHOWNIEUWS SBS 6 2,7 24,9 455.000 852.000
13 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 2,4 22,0 406.000 470.000
14 18:18 EDITIE NL RTL 4 2,4 22,6 399.000 532.000
15 20:33 PARELS VOOR DE ZWIJNEN NPO 3 2,3 10,2 377.000 654.000
16 10:04 WNL OP ZONDAG NPO 1 2,2 39,5 371.000 519.000
17 12:11 BUITENHOF NPO 1 2,2 34,4 367.000 602.000
18 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,2 8,7 359.000 639.000
19 21:06 LUBACH DIT WAS DE WEEK RTL 4 2,0 8,9 340.000 805.000
20 21:26 DRAADSTAAL NPO 3 1,9 7,7 320.000 434.000
21 22:05 ANDERE TIJDEN SPORT NPO 1 1,8 8,9 292.000 626.000
22 20:53 VOETBAL EK ONDER 21 NLD DNK Ziggo Sport 1,7 7,9 280.000 568.000
23 19:08 RIJDENDE RECHTER NPO 1 1,5 11,9 254.000 663.000
24 22:54 BUREAU BUITENLAND NPO 2 1,3 10,1 216.000 348.000
25 19:31 VROEGE VOGELS NPO 2 1,3 8,3 214.000 355.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).