zaterdag 7 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:38 VOETBAL WK KW FIN NLD NPO 1 11,3 40,8 1.874.000 3.282.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,7 32,9 1.442.000 1.799.000
3 20:07 STARS ON STAGE RTL 4 6,1 21,4 1.015.000 1.633.000
4 20:27 VOETBAL WK KW VB NPO 1 6,0 25,0 993.000 1.324.000
5 19:31 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,9 32,8 979.000 1.160.000
6 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,1 34,6 843.000 1.009.000
7 22:42 VOETBAL WK KW NB NPO 1 4,4 24,3 726.000 1.506.000
8 22:38 HART VAN NEDERLAND SBS 6 4,4 19,7 725.000 1.082.000
9 21:29 KWIS MET BALLEN VIPS SBS 6 4,2 14,7 691.000 1.062.000
10 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 4,0 26,3 666.000 1.160.000
11 18:32 EENVANDAAG NPO 1 3,9 26,6 648.000 920.000
12 21:46 BESTE KIJKERS RTL 4 3,8 14,8 635.000 1.188.000
13 22:56 SHOWNIEUWS SBS 6 3,6 24,5 593.000 1.016.000
14 19:06 IVO OP ZATERDAG NPO 1 3,5 21,2 586.000 1.032.000
15 18:17 EDITIE NL RTL 4 3,5 24,6 576.000 719.000
16 20:29 MARBLE MANIA SBS 6 2,9 10,4 476.000 989.000
17 23:23 STUDIO SPORT NPO 1 2,4 21,2 402.000 690.000
18 18:32 LACHEN OM HOME VIDEOS SBS 6 2,4 13,0 393.000 1.173.000
19 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,1 7,1 349.000 660.000
20 19:31 RAIL AWAY NPO 2 1,6 9,1 268.000 369.000
21 20:00 ASPE RTL 8 1,4 5,4 238.000 304.000
22 15:22 TENNIS ROLAND GARROS DAMES F Eurosport 1,4 17,7 228.000 439.000
23 22:09 LUDWIG NPO 2 1,3 5,5 219.000 499.000
24 22:54 PERFECTE PLAATJE OP REIS RTL 4 1,3 8,5 217.000 510.000
25 17:04 GROTE TUINVERBOUWING SBS 6 1,3 11,7 213.000 447.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).