zaterdag 30 augustus 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:30 BESTE ZANGERS NPO 1 12,4 37,3 2.060.000 2.688.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,8 30,8 1.294.000 1.600.000
3 21:38 IK VERTREK NPO 1 7,4 26,1 1.226.000 1.755.000
4 22:32 STUDIO SPORT VOETBAL NPO 1 6,6 32,5 1.089.000 1.643.000
5 21:30 BRILJANTE BREINEN RTL 4 6,3 23,0 1.040.000 1.736.000
6 20:09 TE LAND TER ZEE EN IN DE LUCHT RTL 4 5,7 18,4 952.000 1.583.000
7 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,2 29,6 859.000 1.009.000
8 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 4,6 30,8 768.000 880.000
9 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 4,0 25,4 660.000 1.055.000
10 21:24 ALLESWETER VIPS SBS 6 3,6 12,4 601.000 998.000
11 18:17 EDITIE NL RTL 4 3,6 24,3 595.000 722.000
12 18:33 EENVANDAAG NPO 1 3,1 20,0 508.000 747.000
13 20:25 SOMMERDAHL NPO 3 3,0 9,3 506.000 631.000
14 14:55 AUTOSPORT F1 GP NLD KW Viaplay TV+ 2,9 31,3 485.000 680.000
15 22:30 HART VAN NEDERLAND SBS 6 2,9 12,6 481.000 643.000
16 22:51 BESTE KIJKERS RTL 4 2,7 17,8 447.000 959.000
17 20:03 LETS PLAY BALL SBS 6 2,6 8,4 437.000 694.000
18 22:48 SHOWNIEUWS SBS 6 2,6 14,2 428.000 800.000
19 23:29 STUDIO SPORT NPO 1 2,5 21,7 416.000 614.000
20 19:06 BIJ ONS OP DE HONDENACADEMIE NPO 1 2,4 14,6 405.000 753.000
21 16:26 VOETBAL ED VOLENDAM AJAX ESPN2 2,3 20,4 374.000 607.000
22 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,0 6,8 336.000 587.000
23 19:57 VOETBAL ED PSV TELSTAR ESPN 1,8 6,2 307.000 817.000
24 18:34 LACHEN OM HOME VIDEOS SBS 6 1,5 9,2 251.000 544.000
25 21:07 ASPE RTL 8 1,4 4,6 231.000 252.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).