zaterdag 28 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,2 33,1 1.192.000 1.457.000
2 20:08 STARS ON STAGE RTL 4 5,9 26,7 976.000 1.563.000
3 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,6 37,9 937.000 1.062.000
4 21:51 BESTE KIJKERS RTL 4 4,5 23,4 747.000 1.367.000
5 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 4,2 32,0 693.000 1.012.000
6 21:32 KWIS MET BALLEN VIPS SBS 6 3,9 18,4 641.000 949.000
7 22:41 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,7 19,9 618.000 711.000
8 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 3,7 34,4 618.000 745.000
9 19:05 ECHTE LEVEN IN DE DIERENTUIN NPO 1 3,5 24,3 582.000 910.000
10 18:17 EDITIE NL RTL 4 3,5 31,7 577.000 690.000
11 18:32 EENVANDAAG NPO 1 3,1 25,8 518.000 694.000
12 22:57 SHOWNIEUWS SBS 6 3,0 22,1 502.000 917.000
13 20:29 MARBLE MANIA SBS 6 2,7 13,0 452.000 776.000
14 21:28 HERMAN VAN VEEN VIERT 600 KEER IN CARRE NPO 1 2,5 12,5 419.000 1.090.000
15 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,3 10,4 383.000 601.000
16 20:29 100 JAAR TT ASSEN NPO 1 2,1 10,2 354.000 888.000
17 22:09 VIGIL NPO 2 1,8 9,8 304.000 587.000
18 22:56 STUDIO SPORT NPO 1 1,8 11,8 293.000 540.000
19 21:04 THOSE WHO KILL NPO 3 1,8 8,0 292.000 374.000
20 20:00 ASPE RTL 8 1,4 6,6 225.000 309.000
21 13:10 STERREN NL TOP 25 NPO 1 1,3 21,2 217.000 569.000
22 18:32 LACHEN OM HOME VIDEOS SBS 6 1,2 8,0 201.000 625.000
23 13:10 2 VOOR 12 NPO 2 1,1 18,1 185.000 244.000
24 20:00 BROKENWOOD MYSTERIES BBC NL 1,1 5,1 181.000 303.000
25 09:00 HART VAN NEDERLAND OCHTEND EDITIE SBS 6 1,1 33,5 178.000 201.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).