zaterdag 25 oktober 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:32 BESTE ZANGERS NPO 1 10,2 33,6 1.694.000 2.828.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,0 29,2 1.502.000 1.802.000
3 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,3 31,7 874.000 1.033.000
4 22:16 PAUW EN DE WIT NPO 1 5,2 22,6 865.000 1.623.000
5 20:04 OH WAT EEN JAAR RTL 4 4,9 16,3 823.000 1.474.000
6 19:31 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 4,9 19,3 823.000 981.000
7 21:43 WAAR DE FCK IS STUK RTL 4 4,8 17,6 792.000 1.244.000
8 19:15 KASSA NPO 2 4,5 18,6 750.000 1.091.000
9 18:33 EENVANDAAG NPO 1 4,5 25,0 747.000 1.068.000
10 22:53 AUTOSPORT F1 GP MEX KW Viaplay TV+ 4,4 25,9 733.000 1.037.000
11 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 4,3 22,3 708.000 1.161.000
12 19:06 ECHTE LEVEN IN DE DIERENTUIN NPO 1 4,3 18,2 708.000 1.239.000
13 21:32 ALLESKUNNER VIPS SBS 6 3,9 13,4 647.000 1.047.000
14 18:16 EDITIE NL RTL 4 3,7 22,9 617.000 813.000
15 22:32 STUDIO SPORT VOETBAL NPO 3 3,6 16,4 599.000 819.000
16 22:39 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,3 14,8 548.000 682.000
17 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,0 17,9 496.000 577.000
18 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,5 7,7 408.000 694.000
19 16:52 ANDRE RIEU IN HET WENEN VAN JOHANN STRAUSS NPO 1 2,4 25,1 400.000 817.000
20 22:58 SHOWNIEUWS SBS 6 2,4 12,6 393.000 901.000
21 20:09 BLAUW BLOED NPO 2 2,3 7,4 376.000 552.000
22 23:36 STUDIO SPORT NPO 1 2,2 15,9 372.000 589.000
23 19:59 RED BULL STALEN ROS SBS 6 2,1 7,1 354.000 711.000
24 21:37 I JACK WRIGHT NPO 3 2,1 7,2 343.000 376.000
25 18:28 LACHEN OM HOME VIDEOS SBS 6 2,0 9,6 337.000 775.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).