zaterdag 22 november 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 21:41 EVEN TOT HIER NPO 1 16,0 45,0 2.664.000 3.216.000
2 20:32 WIE IS DE MOL NPO 1 16,0 37,1 2.664.000 3.137.000
3 19:59 TRIBUTE BATTLE OF THE BANDS SBS 6 8,5 21,4 1.417.000 1.892.000
4 17:59 SINTERKLAASJOURNAAL NPO 3 8,3 31,6 1.377.000 1.485.000
5 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,9 23,8 1.318.000 1.662.000
6 19:31 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,1 23,6 1.010.000 1.156.000
7 22:37 STUDIO SPORT VOETBAL NPO 1 5,5 30,3 913.000 1.564.000
8 17:59 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,3 21,5 875.000 1.091.000
9 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 4,8 21,8 796.000 1.314.000
10 21:37 ALLESKUNNER VIPS SBS 6 4,7 13,6 780.000 1.085.000
11 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,6 21,4 760.000 958.000
12 20:03 OH WAT EEN JAAR RTL 4 4,4 11,3 725.000 1.420.000
13 20:41 STERREN OP HET DOEK NPO 2 4,3 9,7 706.000 891.000
14 19:15 KASSA NPO 2 4,2 16,7 701.000 1.045.000
15 18:32 EENVANDAAG NPO 1 4,2 19,9 699.000 1.025.000
16 19:05 BIJ ONS IN DE DIERENTUIN NPO 1 4,0 16,3 661.000 1.070.000
17 22:43 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,7 18,0 615.000 837.000
18 21:40 POSTCODE LOTERIJ EEN TEGEN 100 RTL 4 3,5 10,3 584.000 920.000
19 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,4 13,0 572.000 635.000
20 18:14 SPECULASIES NPO 3 3,4 16,0 564.000 760.000
21 21:36 SCHAATSEN WB NPO 3 3,3 11,3 548.000 1.143.000
22 23:03 SHOWNIEUWS SBS 6 2,9 20,8 484.000 835.000
23 18:42 VOETBAL ED AJAX EXCELSIOR ESPN2 2,6 9,0 426.000 726.000
24 18:28 LACHEN OM HOME VIDEOS SBS 6 2,3 10,0 386.000 980.000
25 04:55 AUTOSPORT F1 GP USA KW Viaplay TV+ 2,1 73,9 354.000 600.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).