zaterdag 21 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 6,9 32,0 1.154.000 1.383.000
2 20:10 STARS ON STAGE RTL 4 5,2 23,5 860.000 1.398.000
3 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 4,5 27,6 752.000 835.000
4 21:54 BESTE KIJKERS RTL 4 4,1 20,6 675.000 1.111.000
5 19:06 MEER DAN VERWACHT NPO 1 4,0 25,8 667.000 884.000
6 20:28 ECHTE LEVEN IN DE DIERENTUIN NPO 1 3,9 18,0 641.000 1.082.000
7 21:23 YOUP DE LAATSTE RONDE NPO 1 3,7 18,8 619.000 1.482.000
8 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 3,5 33,4 579.000 666.000
9 21:29 KWIS MET BALLEN VIPS SBS 6 3,5 16,1 576.000 892.000
10 22:39 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,4 17,4 560.000 654.000
11 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 3,2 24,0 534.000 869.000
12 18:33 EENVANDAAG NPO 1 2,9 23,9 488.000 702.000
13 18:17 EDITIE NL RTL 4 2,7 26,6 455.000 552.000
14 22:57 SHOWNIEUWS SBS 6 2,7 20,3 445.000 821.000
15 20:29 MARBLE MANIA SBS 6 2,5 11,9 419.000 680.000
16 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,3 10,0 375.000 600.000
17 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 2,2 21,1 368.000 417.000
18 17:52 VOETBAL EK ONDER 21 PRT NLD KF Ziggo Sport 1,9 15,0 319.000 580.000
19 23:22 STUDIO SPORT NPO 1 1,9 17,7 311.000 620.000
20 18:32 LACHEN OM HOME VIDEOS SBS 6 1,6 10,1 266.000 685.000
21 21:06 ASPE RTL 8 1,5 6,9 248.000 287.000
22 21:07 THOSE WHO KILL NPO 3 1,4 6,6 236.000 263.000
23 19:53 VOETBAL EK ONDER 21 NB Ziggo Sport 1,2 5,8 193.000 494.000
24 07:44 HART VAN NEDERLAND OCHTEND EDITIE SBS 6 1,1 44,3 183.000 221.000
25 21:58 PINKPOP 2025 NPO 3 1,0 5,8 170.000 774.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).