zaterdag 19 juli 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,2 35,3 1.196.000 1.452.000
2 20:52 VOETBAL EK FRA DEU DAMES KF NPO 1 5,9 33,3 981.000 2.613.000
3 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,3 37,0 884.000 1.066.000
4 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,1 42,8 848.000 959.000
5 18:34 RTL BOULEVARD RTL 4 4,2 31,2 692.000 1.082.000
6 12:10 WIELRENNEN TOUR DE FRANCE NPO 1 4,1 53,9 688.000 2.139.000
7 20:08 OH WAT EEN JAAR RTL 4 3,9 19,1 645.000 1.333.000
8 18:34 EENVANDAAG NPO 1 3,8 29,5 637.000 868.000
9 18:16 EDITIE NL RTL 4 3,4 28,9 570.000 705.000
10 20:26 VOETBAL EK VB DAMES NPO 1 2,8 14,5 471.000 814.000
11 21:37 BESTE KIJKERS RTL 4 2,8 14,2 461.000 1.042.000
12 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 2,6 21,3 426.000 446.000
13 20:29 CODE VAN COPPENS SBS 6 2,5 12,6 420.000 581.000
14 22:32 HART VAN NEDERLAND SBS 6 2,4 13,3 401.000 535.000
15 22:50 SHOWNIEUWS SBS 6 2,1 13,1 344.000 687.000
16 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 1,9 8,5 313.000 512.000
17 19:06 HUIS VOL EMIGREERT NPO 1 1,8 12,9 299.000 746.000
18 18:30 LACHEN OM HOME VIDEOS SBS 6 1,7 11,1 276.000 749.000
19 24:26 AVONDETAPPE NPO 1 1,4 32,1 234.000 390.000
20 21:26 30 SECONDS SBS 6 1,4 6,8 233.000 578.000
21 20:23 BLUE LIGHTS NPO 3 1,4 7,2 231.000 354.000
22 19:59 BROKENWOOD MYSTERIES BBC NL 1,2 5,9 200.000 277.000
23 20:00 ASPE RTL 8 1,2 6,0 198.000 254.000
24 21:04 HELDEN VAN HIER HET INTERVENTIETEAM RTL 5 1,1 5,1 181.000 370.000
25 20:36 SUE PERKINS ONTDEKT ALASKA NPO 2 1,1 5,5 178.000 341.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).