zaterdag 14 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,9 34,0 1.305.000 1.643.000
2 20:09 STARS ON STAGE RTL 4 5,8 24,8 969.000 1.615.000
3 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,2 30,8 862.000 1.036.000
4 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 4,9 38,6 807.000 868.000
5 21:52 BESTE KIJKERS RTL 4 4,5 25,2 750.000 1.255.000
6 21:31 KWIS MET BALLEN VIPS SBS 6 4,4 20,4 725.000 1.084.000
7 18:34 RTL BOULEVARD RTL 4 4,3 31,6 713.000 1.067.000
8 19:07 MEER DAN VERWACHT NPO 1 4,2 26,6 701.000 1.087.000
9 20:34 ECHTE LEVEN IN DE DIERENTUIN NPO 1 4,0 17,8 660.000 1.016.000
10 18:17 EDITIE NL RTL 4 3,7 31,1 622.000 765.000
11 18:33 EENVANDAAG NPO 1 3,3 26,1 549.000 780.000
12 22:41 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,3 20,3 541.000 641.000
13 22:59 SHOWNIEUWS SBS 6 3,2 25,7 532.000 960.000
14 21:27 JAN JAAP VAN DER WAL MIJN VLAKKE LAND NPO 1 3,2 15,5 528.000 1.127.000
15 20:29 MARBLE MANIA SBS 6 2,9 13,1 479.000 740.000
16 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 2,8 22,3 470.000 536.000
17 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,7 11,5 448.000 745.000
18 16:25 HOCKEY PL NLD ARG HEREN NPO 1 1,8 23,8 294.000 636.000
19 22:49 STUDIO SPORT NPO 1 1,7 11,8 285.000 528.000
20 18:31 LACHEN OM HOME VIDEOS SBS 6 1,6 9,6 259.000 752.000
21 20:22 THOSE WHO KILL NPO 3 1,5 6,9 255.000 332.000
22 21:04 ASPE RTL 8 1,5 6,5 242.000 254.000
23 09:30 HART VAN NEDERLAND OCHTEND EDITIE SBS 6 1,3 38,9 219.000 235.000
24 15:05 WIELRENNEN CRITERIUM DU DAUPHINE NPO 1 1,3 24,7 218.000 524.000
25 13:00 JOURNAAL 13 UUR NPO 1 1,2 29,4 205.000 243.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).