zaterdag 11 oktober 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:29 BESTE ZANGERS NPO 1 11,5 36,5 1.911.000 2.458.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,9 30,3 1.474.000 1.810.000
3 17:59 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,6 35,7 926.000 1.060.000
4 19:15 KASSA NPO 2 4,9 23,4 819.000 1.194.000
5 20:01 STARS ON STAGE RTL 4 4,9 16,2 814.000 1.638.000
6 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 4,8 22,0 794.000 955.000
7 21:35 ALLESKUNNER VIPS SBS 6 4,4 17,4 736.000 1.071.000
8 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 4,0 24,0 663.000 1.047.000
9 18:32 EENVANDAAG NPO 1 3,9 25,7 647.000 940.000
10 21:33 VAN DER LAAN EN WOE NG NPO 1 3,8 18,1 631.000 1.919.000
11 21:41 BRILJANTE BREINEN RTL 4 3,6 15,9 605.000 993.000
12 22:42 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,5 18,8 583.000 745.000
13 19:05 ECHTE LEVEN IN DE DIERENTUIN NPO 1 3,5 17,2 574.000 1.019.000
14 18:17 EDITIE NL RTL 4 3,3 22,5 541.000 666.000
15 20:00 ALLE REMMEN LOS SBS 6 3,2 10,7 530.000 1.075.000
16 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,1 19,4 516.000 586.000
17 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,6 9,6 435.000 735.000
18 20:08 BLAUW BLOED NPO 2 2,4 8,4 393.000 613.000
19 23:01 SHOWNIEUWS SBS 6 2,4 17,8 392.000 738.000
20 23:33 STUDIO SPORT NPO 1 2,3 21,7 386.000 543.000
21 20:34 I JACK WRIGHT NPO 3 2,2 6,9 362.000 484.000
22 18:28 LACHEN OM HOME VIDEOS SBS 6 1,9 10,6 323.000 816.000
23 17:11 DENKEND AAN HOLLAND NPO 1 1,9 20,4 315.000 763.000
24 21:09 ASPE RTL 8 1,7 6,2 289.000 330.000
25 19:21 HEEL HOLLAND BAKT KIDS NPO 3 1,7 8,2 287.000 405.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).