woensdag 4 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 19:59 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,4 38,8 1.560.000 1.961.000
2 20:33 PERFECTE PLAATJE OP REIS RTL 4 7,0 22,4 1.162.000 1.698.000
3 20:34 DAG EN NACHT NPO 1 6,6 21,7 1.090.000 1.500.000
4 21:27 OP DE SPOED NPO 1 6,2 20,8 1.030.000 1.393.000
5 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,2 30,6 1.025.000 1.329.000
6 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 6,1 36,7 1.011.000 1.143.000
7 22:01 LUBACH RTL 4 5,9 22,5 977.000 1.478.000
8 18:31 EENVANDAAG NPO 1 5,2 29,4 862.000 1.168.000
9 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 5,1 28,1 843.000 1.302.000
10 21:36 ORANJEZOMER SBS 6 4,5 15,9 750.000 1.508.000
11 20:03 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,5 17,6 749.000 1.225.000
12 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,5 27,7 740.000 868.000
13 19:03 VIER AVONDEN OP RIJ NPO 1 3,9 20,4 644.000 1.264.000
14 20:30 STEENRIJK STRAATARM SBS 6 3,8 12,4 635.000 958.000
15 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,7 22,0 607.000 651.000
16 22:20 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 3,6 17,8 604.000 1.316.000
17 22:44 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,6 19,2 598.000 744.000
18 20:27 010 DE MENSEN DIE ROTTERDAM KLEUR GEVEN RTL 5 3,2 10,4 526.000 1.005.000
19 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 3,0 9,9 494.000 825.000
20 19:33 BONDGENOTEN SBS 6 3,0 12,9 491.000 634.000
21 17:10 TIJD VOOR MAX NPO 1 2,9 31,6 484.000 787.000
22 22:48 HUMBERTO RTL 4 2,8 17,9 473.000 878.000
23 23:05 SHOWNIEUWS SBS 6 2,8 22,5 468.000 795.000
24 23:17 JOURNAAL LAAT NPO 1 2,6 19,9 431.000 593.000
25 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,4 8,6 396.000 597.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).