woensdag 12 november 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 18:00 SINTERKLAASJOURNAAL NPO 3 12,8 41,5 2.122.000 2.120.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,7 33,5 1.615.000 2.136.000
3 20:35 OOGAPPELS NPO 1 7,8 24,5 1.299.000 1.698.000
4 19:03 EVA NPO 1 6,5 26,5 1.085.000 1.765.000
5 21:40 VANDAAG INSIDE SBS 6 6,5 25,9 1.074.000 1.629.000
6 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 6,2 21,4 1.037.000 1.179.000
7 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,6 21,6 937.000 1.153.000
8 22:09 LUBACH RTL 4 5,4 23,0 903.000 1.265.000
9 18:30 EENVANDAAG NPO 1 5,1 24,1 847.000 1.211.000
10 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 5,0 22,5 839.000 1.358.000
11 20:02 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,8 15,8 802.000 1.207.000
12 18:11 FREEKS WILDE WERELD NPO 3 4,8 21,3 789.000 913.000
13 20:24 BOERDERIJ VAN DORST NPO 3 4,3 12,9 716.000 1.091.000
14 18:16 EDITIE NL RTL 4 4,2 19,9 706.000 923.000
15 20:30 GROTE GEZINNEN GROTE VAKANTIES SBS 6 4,0 12,2 672.000 1.008.000
16 22:48 HART VAN NEDERLAND SBS 6 4,0 25,4 661.000 796.000
17 20:33 KASTEEL GEKOCHT WAT NU RTL 4 3,9 13,1 653.000 1.580.000
18 21:32 ONZE BOERDERIJ INTERNATIONAAL NPO 1 3,9 15,4 649.000 1.154.000
19 19:32 BONDGENOTEN SBS 6 3,8 13,5 633.000 884.000
20 22:25 PAUW EN DE WIT NPO 1 3,8 21,4 623.000 1.219.000
21 17:12 TIJD VOOR MAX NPO 1 3,6 34,1 604.000 1.018.000
22 19:50 PER SECONDE WIJZER NPO 2 3,5 12,4 578.000 737.000
23 19:08 BINNENSTEBUITEN NPO 2 2,8 11,3 460.000 617.000
24 18:21 WAKU WAKU NPO 3 2,7 12,8 450.000 631.000
25 19:00 JEUGDJOURNAAL AVOND NPO 3 2,6 11,2 436.000 532.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).