woensdag 25 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,9 37,3 1.475.000 1.794.000
2 20:33 PERFECTE PLAATJE OP REIS RTL 4 7,4 26,8 1.231.000 1.720.000
3 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,8 34,7 956.000 1.066.000
4 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,6 27,0 938.000 1.150.000
5 20:34 DAG EN NACHT NPO 1 5,2 19,4 858.000 1.265.000
6 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 5,1 27,8 852.000 1.247.000
7 21:33 OP DE SPOED NPO 1 4,8 19,4 805.000 1.066.000
8 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,4 26,3 727.000 862.000
9 21:37 ORANJEZOMER SBS 6 4,3 18,0 714.000 1.267.000
10 22:09 HUMBERTO RTL 4 4,2 24,1 700.000 1.443.000
11 20:02 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,1 17,3 688.000 1.075.000
12 18:33 EENVANDAAG NPO 1 4,1 22,5 685.000 922.000
13 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,2 19,4 534.000 608.000
14 20:29 STEENRIJK STRAATARM SBS 6 3,1 11,5 522.000 857.000
15 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 3,1 12,5 520.000 859.000
16 22:45 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,1 19,7 513.000 664.000
17 12:00 JOURNAAL 12 UUR NPO 1 2,9 57,5 489.000 536.000
18 19:32 BONDGENOTEN SBS 6 2,9 13,0 485.000 629.000
19 22:26 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 2,8 17,5 469.000 1.019.000
20 17:53 VOETBAL EK ONDER 21 ENG NLD HF Ziggo Sport 2,7 15,4 456.000 756.000
21 23:05 SHOWNIEUWS SBS 6 2,7 24,3 441.000 742.000
22 19:07 LIEFDE VOOR HET LANDGOED NPO 1 2,6 13,1 425.000 783.000
23 13:21 NAVO TOP DEN HAAG NPO 1 2,5 47,4 418.000 1.418.000
24 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,3 9,7 386.000 540.000
25 20:27 010 DE MENSEN DIE ROTTERDAM KLEUR GEVEN RTL 5 2,3 8,8 386.000 786.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).