woensdag 22 oktober 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,9 28,9 1.317.000 1.790.000
2 20:36 OOGAPPELS NPO 1 7,6 24,7 1.264.000 1.738.000
3 21:40 VANDAAG INSIDE SBS 6 6,8 24,5 1.124.000 1.684.000
4 20:34 AUGURKENKONING RTL 4 6,4 20,6 1.057.000 1.771.000
5 19:04 EVA NPO 1 6,2 27,0 1.036.000 1.631.000
6 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,1 24,7 1.015.000 1.219.000
7 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,6 32,5 929.000 1.083.000
8 22:10 LUBACH RTL 4 5,4 20,5 894.000 1.249.000
9 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 5,1 25,2 848.000 1.387.000
10 20:04 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,9 17,8 821.000 1.244.000
11 18:31 EENVANDAAG NPO 1 4,8 25,2 792.000 1.129.000
12 20:30 GROTE GEZINNEN GROTE VAKANTIES SBS 6 4,7 14,6 774.000 1.214.000
13 19:50 MET HET MES OP TAFEL NPO 2 4,4 16,2 723.000 820.000
14 18:18 EDITIE NL RTL 4 4,3 24,4 722.000 866.000
15 22:31 PAUW EN DE WIT NPO 1 4,3 22,5 717.000 1.316.000
16 20:54 VOETBAL CL CHELSEA AJAX Ziggo Sport 4,1 15,3 678.000 1.452.000
17 19:32 BONDGENOTEN SBS 6 3,7 14,1 617.000 827.000
18 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,5 20,4 574.000 637.000
19 22:49 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,2 17,7 537.000 762.000
20 20:27 EWOUT GEVAARLIJKE GEVANGENISSEN RTL 5 2,6 8,4 426.000 905.000
21 17:10 TIJD VOOR MAX NPO 1 2,5 26,8 423.000 715.000
22 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,2 7,7 361.000 784.000
23 18:59 BINNENSTEBUITEN NPO 2 2,2 10,1 361.000 530.000
24 18:05 NIEUWS VAN DE DAG SBS 6 2,1 11,8 357.000 687.000
25 23:28 JOURNAAL LAAT NPO 1 2,1 19,9 345.000 450.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).