woensdag 18 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,1 36,9 1.343.000 1.721.000
2 20:32 PERFECTE PLAATJE OP REIS RTL 4 7,4 26,9 1.228.000 1.656.000
3 21:29 OP DE SPOED NPO 1 5,4 21,4 892.000 1.228.000
4 20:34 DAG EN NACHT NPO 1 5,3 20,5 888.000 1.381.000
5 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,1 25,6 854.000 990.000
6 19:05 MEER DAN VERWACHT NPO 1 4,7 25,0 783.000 1.119.000
7 20:02 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,5 19,7 744.000 1.146.000
8 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 4,4 26,7 731.000 1.107.000
9 21:38 ORANJEZOMER SBS 6 4,0 17,4 658.000 1.197.000
10 18:17 EDITIE NL RTL 4 3,9 27,5 655.000 786.000
11 22:10 HUMBERTO RTL 4 3,9 23,4 640.000 1.309.000
12 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 3,4 24,0 562.000 608.000
13 22:46 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,3 21,4 548.000 667.000
14 18:31 EENVANDAAG NPO 1 3,2 21,0 530.000 781.000
15 20:30 STEENRIJK STRAATARM SBS 6 3,1 11,1 509.000 928.000
16 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 2,9 21,0 490.000 554.000
17 19:32 BONDGENOTEN SBS 6 2,7 12,7 444.000 614.000
18 23:05 SHOWNIEUWS SBS 6 2,6 23,9 426.000 711.000
19 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,5 9,8 417.000 721.000
20 22:21 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 2,5 15,6 415.000 1.016.000
21 23:20 JOURNAAL LAAT NPO 1 2,5 22,7 409.000 515.000
22 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,4 10,4 395.000 547.000
23 20:29 BLOK Net 5 2,2 8,2 372.000 438.000
24 20:28 010 DE MENSEN DIE ROTTERDAM KLEUR GEVEN RTL 5 2,2 8,3 369.000 820.000
25 17:53 VOETBAL EK ONDER 21 NLD UKR Ziggo Sport 1,9 11,7 315.000 577.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).