woensdag 16 juli 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:36 B EN B VOL LIEFDE RTL 4 11,1 38,9 1.837.000 2.641.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,2 36,2 1.522.000 1.874.000
3 19:27 GEVOEL VAN DE VIERDAAGSE NPO 1 6,2 30,4 1.024.000 1.309.000
4 20:02 IK WEET ER ALLES VAN RTL 4 5,7 22,6 947.000 1.415.000
5 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,7 27,6 946.000 1.246.000
6 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 4,8 32,1 806.000 979.000
7 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,8 30,9 797.000 966.000
8 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 4,7 29,2 779.000 1.239.000
9 14:43 WIELRENNEN TOUR DE FRANCE NPO 1 4,1 47,7 684.000 1.669.000
10 18:30 EENVANDAAG NPO 1 4,0 26,0 669.000 889.000
11 21:20 ORANJEZOMER SBS 6 3,9 15,2 652.000 1.113.000
12 20:52 VOETBAL EK NOR ITA DAMES KF NPO 1 3,7 16,0 608.000 1.654.000
13 20:26 SHETLAND NPO 2 3,6 13,7 591.000 906.000
14 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,2 21,4 535.000 634.000
15 22:33 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,2 17,6 532.000 707.000
16 19:04 OP SAFARI NPO 1 3,1 18,7 517.000 835.000
17 20:02 BONDGENOTEN SBS 6 2,9 10,8 489.000 706.000
18 17:37 KOOK MEE MET MAX NPO 1 2,9 25,2 484.000 745.000
19 20:33 VOETBAL EK VB DAMES NPO 1 2,8 10,1 466.000 690.000
20 22:14 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 2 2,8 15,2 463.000 1.064.000
21 22:11 RTL BOULEVARD SUMMERNIGHT RTL 4 2,8 14,2 460.000 842.000
22 22:53 SHOWNIEUWS SBS 6 2,5 20,1 411.000 712.000
23 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,4 10,7 405.000 615.000
24 23:19 AVONDETAPPE NPO 1 2,4 29,9 404.000 701.000
25 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,0 7,6 335.000 614.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).