vrijdag 6 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:14 VERRADERS RTL 4 8,6 29,1 1.429.000 1.795.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,6 29,8 1.263.000 1.675.000
3 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,1 28,4 1.012.000 1.275.000
4 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 6,1 37,5 1.011.000 1.154.000
5 21:36 ORANJEZOMER SBS 6 4,8 20,1 803.000 1.379.000
6 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 4,8 28,0 793.000 1.229.000
7 19:04 CARRIE OP VRIJDAG NPO 1 4,7 24,0 782.000 1.339.000
8 18:32 EENVANDAAG NPO 1 4,4 27,1 725.000 1.066.000
9 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,3 28,4 714.000 884.000
10 22:44 HART VAN NEDERLAND SBS 6 4,3 23,9 711.000 958.000
11 20:30 FAMILIE GILLIS MASSA IS KASSA SBS 6 4,1 13,9 682.000 1.015.000
12 21:43 HUMBERTO RTL 4 4,1 17,9 674.000 1.424.000
13 22:19 CAFE KOCKELMANN NPO 2 3,2 17,1 539.000 958.000
14 19:31 BONDGENOTEN SBS 6 3,2 13,6 531.000 867.000
15 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,1 19,1 513.000 574.000
16 23:04 SHOWNIEUWS SBS 6 2,9 25,3 487.000 919.000
17 20:35 VAN DER VALK NPO 1 2,8 10,3 466.000 949.000
18 17:11 TIJD VOOR MAX NPO 1 2,7 29,3 456.000 797.000
19 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,7 11,5 455.000 617.000
20 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,3 9,2 385.000 826.000
21 20:29 BLOK Net 5 2,2 7,3 359.000 417.000
22 23:06 LATE NIEUWS RTL 4 2,1 14,5 351.000 426.000
23 20:29 OORLOGSALBUMS NPO 2 2,1 7,3 346.000 568.000
24 20:29 DOUANE IN ACTIE RTL 5 2,1 7,5 342.000 824.000
25 18:53 OVERTREDERS SBS 6 2,1 11,8 341.000 564.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).