vrijdag 31 oktober 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:32 2 VOOR 12 NPO 2 7,4 23,3 1.229.000 1.376.000
2 20:06 HOLLANDS GOT TALENT RTL 4 7,1 23,2 1.188.000 1.935.000
3 21:37 VANDAAG INSIDE SBS 6 7,1 25,5 1.187.000 1.692.000
4 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,5 25,8 1.078.000 1.322.000
5 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 2 6,5 22,0 1.077.000 1.349.000
6 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 5,6 25,7 927.000 1.483.000
7 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 2 4,9 24,3 814.000 933.000
8 18:57 SCHAATSEN NK AFSTANDEN NPO 1 4,8 21,2 802.000 1.376.000
9 18:18 EDITIE NL RTL 4 4,8 23,1 790.000 973.000
10 20:29 FAMILIE GILLIS MASSA IS KASSA SBS 6 4,1 13,2 689.000 1.019.000
11 22:44 HART VAN NEDERLAND SBS 6 4,1 22,2 678.000 863.000
12 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 4,0 19,8 659.000 730.000
13 19:31 BONDGENOTEN SBS 6 3,9 14,6 655.000 940.000
14 17:11 TIJD VOOR MAX NPO 1 3,7 32,0 610.000 946.000
15 22:32 STUDIO SPORT VOETBAL NPO 1 3,4 17,2 572.000 878.000
16 22:21 CAFE KOCKELMANN NPO 2 3,4 17,8 566.000 1.089.000
17 18:31 EENVANDAAG NPO 2 3,4 15,5 562.000 792.000
18 21:07 VUURTORENVERHALEN NPO 2 3,2 11,3 526.000 834.000
19 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 3,1 10,6 520.000 894.000
20 22:03 RTL TONIGHT RTL 4 3,0 13,4 498.000 1.291.000
21 23:05 SHOWNIEUWS SBS 6 2,5 20,2 419.000 654.000
22 18:05 NIEUWS VAN DE DAG SBS 6 2,3 11,1 385.000 661.000
23 17:50 HART VAN NEDERLAND VROEGE EDITIE SBS 6 2,1 12,5 349.000 481.000
24 19:09 MELDPUNT ACTUEEL NPO 2 2,1 8,9 346.000 642.000
25 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,0 7,6 338.000 516.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).