vrijdag 24 oktober 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,2 29,8 1.371.000 1.741.000
2 20:26 2 VOOR 12 NPO 2 7,5 22,1 1.246.000 1.398.000
3 20:11 HOLLANDS GOT TALENT RTL 4 7,1 23,2 1.179.000 2.066.000
4 21:39 VANDAAG INSIDE SBS 6 6,4 24,2 1.062.000 1.546.000
5 20:35 FLIKKEN ROTTERDAM NPO 1 6,2 19,1 1.036.000 1.413.000
6 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,6 33,5 931.000 1.054.000
7 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,2 22,1 864.000 1.034.000
8 20:30 URK SBS 6 5,1 15,5 841.000 1.194.000
9 18:34 RTL BOULEVARD RTL 4 4,7 24,6 778.000 1.211.000
10 19:03 CARRIE OP VRIJDAG NPO 1 4,6 21,4 759.000 1.285.000
11 18:32 EENVANDAAG NPO 1 4,5 24,3 747.000 1.024.000
12 22:27 CAFE KOCKELMANN NPO 2 4,2 23,5 701.000 1.183.000
13 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,0 22,9 658.000 779.000
14 19:32 BONDGENOTEN SBS 6 3,7 14,5 622.000 968.000
15 22:46 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,7 19,5 614.000 809.000
16 21:29 NIEUWSUUR NPO 2 3,7 13,6 613.000 1.114.000
17 22:11 RTL TONIGHT RTL 4 3,1 15,1 513.000 1.270.000
18 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 2,9 17,8 490.000 550.000
19 17:11 TIJD VOOR MAX NPO 1 2,6 26,6 424.000 797.000
20 18:06 NIEUWS VAN DE DAG SBS 6 2,3 13,2 388.000 704.000
21 23:23 STUDIO SPORT VOETBAL NPO 1 2,3 19,9 384.000 613.000
22 17:50 HART VAN NEDERLAND VROEGE EDITIE SBS 6 2,3 16,4 380.000 472.000
23 23:05 SHOWNIEUWS SBS 6 2,3 17,1 379.000 792.000
24 19:00 PRIJZENJACHT SBS 6 2,0 10,2 333.000 611.000
25 21:55 112 VANDAAG RTL 5 1,9 7,0 316.000 461.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).