vrijdag 21 november 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:06 MASKED SINGER RTL 4 13,8 41,1 2.285.000 3.208.000
2 17:59 SINTERKLAASJOURNAAL NPO 3 9,3 36,4 1.544.000 1.618.000
3 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,2 22,5 1.193.000 1.541.000
4 20:27 2 VOOR 12 NPO 2 6,8 19,8 1.124.000 1.318.000
5 21:38 VANDAAG INSIDE SBS 6 6,4 22,0 1.070.000 1.641.000
6 19:31 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,3 26,3 1.046.000 1.284.000
7 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 5,8 28,9 962.000 1.458.000
8 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,5 22,6 912.000 1.033.000
9 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,9 25,3 821.000 980.000
10 19:04 CARRIE OP VRIJDAG NPO 1 4,7 21,7 787.000 1.305.000
11 18:32 EENVANDAAG NPO 1 4,6 22,7 756.000 994.000
12 20:29 FAMILIE GILLIS MASSA IS KASSA SBS 6 4,0 12,1 671.000 1.002.000
13 22:46 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,9 23,0 648.000 837.000
14 19:31 BONDGENOTEN SBS 6 3,6 13,2 604.000 783.000
15 20:35 BUZA NPO 1 3,2 9,7 536.000 889.000
16 22:11 RTL TONIGHT RTL 4 3,1 16,1 518.000 1.425.000
17 22:20 CAFE KOCKELMANN NPO 2 2,9 16,4 488.000 874.000
18 17:11 TIJD VOOR MAX NPO 1 2,9 27,2 475.000 885.000
19 21:04 VUURTORENVERHALEN NPO 2 2,8 8,9 471.000 649.000
20 23:07 SHOWNIEUWS SBS 6 2,8 23,2 459.000 752.000
21 18:11 FREEKS WILDE WERELD NPO 3 2,7 14,4 457.000 559.000
22 18:22 SUPER SURPRISE NPO 3 2,4 12,1 407.000 486.000
23 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,3 7,3 378.000 767.000
24 17:49 HART VAN NEDERLAND VROEGE EDITIE SBS 6 2,1 12,1 356.000 463.000
25 23:18 JOURNAAL LAAT NPO 1 2,1 17,0 349.000 487.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).