vrijdag 18 juli 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,0 32,9 1.166.000 1.457.000
2 20:04 IK WEET ER ALLES VAN RTL 4 5,3 24,5 878.000 1.089.000
3 19:27 GEVOEL VAN DE VIERDAAGSE NPO 1 5,2 28,2 866.000 1.051.000
4 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,0 26,5 824.000 1.019.000
5 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 4,7 33,7 778.000 907.000
6 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 4,7 31,0 773.000 1.174.000
7 21:19 ORANJEZOMER SBS 6 4,6 21,4 767.000 1.285.000
8 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,2 29,6 696.000 792.000
9 22:34 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,9 22,2 646.000 858.000
10 18:30 EENVANDAAG NPO 1 3,7 25,6 620.000 812.000
11 20:51 VOETBAL EK ESP CHE DAMES KF NPO 1 3,7 18,5 616.000 1.712.000
12 14:05 WIELRENNEN TOUR DE FRANCE NPO 1 3,3 41,9 555.000 1.634.000
13 20:39 NEDERLAND OP FILM NPO 2 3,3 15,7 547.000 671.000
14 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,2 22,7 528.000 564.000
15 20:01 BONDGENOTEN SBS 6 3,0 13,9 496.000 626.000
16 20:37 SECRET DUETS RTL 4 2,9 13,5 488.000 1.071.000
17 22:54 SHOWNIEUWS SBS 6 2,9 22,7 483.000 815.000
18 19:03 OP SAFARI NPO 1 2,6 16,6 428.000 747.000
19 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,4 11,4 402.000 617.000
20 23:20 AVONDETAPPE NPO 1 2,2 24,1 365.000 647.000
21 20:32 VOETBAL EK VB DAMES NPO 1 2,2 10,4 364.000 544.000
22 22:13 RTL BOULEVARD SUMMERNIGHT RTL 4 2,0 11,0 337.000 788.000
23 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,0 9,1 336.000 600.000
24 18:57 OVERTREDERS SBS 6 1,9 11,5 317.000 648.000
25 23:00 LATE NIEUWS RTL 4 1,8 12,7 307.000 347.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).