maandag 9 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,6 36,2 1.591.000 1.863.000
2 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,8 27,1 1.136.000 1.373.000
3 19:04 MEER DAN VERWACHT NPO 1 6,5 28,1 1.086.000 1.514.000
4 22:03 LUBACH RTL 4 6,1 26,2 1.022.000 1.507.000
5 21:38 ORANJEZOMER SBS 6 5,1 19,8 852.000 1.496.000
6 20:03 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 5,1 18,5 848.000 1.282.000
7 20:34 MOEITE WAARD RTL 4 5,1 17,3 843.000 1.560.000
8 20:26 RADAR NPO 2 5,1 16,8 840.000 1.301.000
9 18:34 RTL BOULEVARD RTL 4 4,9 25,8 820.000 1.436.000
10 20:30 HAZES EN HOOGKAMER TOT UW DIENST SBS 6 4,6 15,2 759.000 1.042.000
11 18:16 EDITIE NL RTL 4 4,4 26,7 725.000 918.000
12 21:26 KVW NPO 1 4,3 15,2 717.000 970.000
13 21:11 OPSPORING VERZOCHT FLITS NPO 2 4,3 16,2 716.000 850.000
14 22:45 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,8 25,4 640.000 817.000
15 20:26 STRIJDERS NPO 1 3,7 12,4 611.000 1.143.000
16 22:51 HUMBERTO RTL 4 3,6 27,6 603.000 971.000
17 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 3,5 12,6 589.000 1.020.000
18 20:27 ZEEMAN CONFRONTEERT RTL 5 3,5 11,7 578.000 988.000
19 19:32 BONDGENOTEN SBS 6 3,5 13,6 577.000 944.000
20 21:59 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 3,3 15,0 556.000 1.375.000
21 18:21 EENVANDAAG NPO 1 3,3 20,0 551.000 853.000
22 22:00 112 VANDAAG RTL 5 2,9 12,1 488.000 730.000
23 23:06 SHOWNIEUWS SBS 6 2,8 24,8 466.000 758.000
24 20:29 BLOK Net 5 2,1 7,1 352.000 431.000
25 18:10 ATLETIEK FBK GAMES NPO 2 2,1 10,7 347.000 882.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).