maandag 24 november 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 18:00 SINTERKLAASJOURNAAL NPO 3 8,8 32,7 1.463.000 1.508.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,2 27,1 1.371.000 1.825.000
3 20:34 HUNTED NPO 1 7,3 21,5 1.218.000 1.677.000
4 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,6 24,4 1.105.000 1.354.000
5 20:30 HANSLERS VAN DE PISTE NAAR DE PLAYA SBS 6 6,4 18,7 1.070.000 1.592.000
6 21:39 VANDAAG INSIDE SBS 6 6,4 25,9 1.059.000 1.679.000
7 19:03 EVA NPO 1 6,4 25,1 1.058.000 1.709.000
8 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 6,1 23,6 1.011.000 1.131.000
9 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 5,9 25,8 978.000 1.524.000
10 18:17 EDITIE NL RTL 4 5,3 24,9 886.000 1.148.000
11 18:31 EENVANDAAG NPO 1 5,2 23,8 862.000 1.173.000
12 19:51 MET HET MES OP TAFEL NPO 2 5,1 17,1 847.000 954.000
13 20:01 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 5,0 16,1 838.000 973.000
14 20:26 RADAR NPO 2 4,5 13,0 752.000 1.147.000
15 19:32 BONDGENOTEN SBS 6 4,2 14,3 695.000 1.008.000
16 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,9 14,4 645.000 728.000
17 20:27 ZEEMAN CONFRONTEERT RTL 5 3,8 11,8 627.000 948.000
18 22:09 PAUW EN DE WIT NPO 1 3,7 18,6 621.000 1.281.000
19 22:46 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,7 24,2 612.000 776.000
20 21:36 KVW NPO 1 3,6 13,4 593.000 992.000
21 17:12 TIJD VOOR MAX NPO 1 3,4 27,7 568.000 1.041.000
22 21:57 112 VANDAAG RTL 5 2,8 11,7 472.000 684.000
23 20:30 GELUKKIG HEBBEN WE DE FOTOS NOG RTL 4 2,8 8,7 458.000 976.000
24 19:09 BINNENSTEBUITEN NPO 2 2,6 10,3 436.000 673.000
25 21:09 18 MILJOEN MENSEN NPO 2 2,6 8,2 432.000 623.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).