maandag 2 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,4 38,1 1.554.000 2.023.000
2 19:33 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 7,6 34,4 1.260.000 1.483.000
3 18:37 RTL BOULEVARD RTL 4 5,8 31,5 964.000 1.497.000
4 22:03 LUBACH RTL 4 5,7 24,8 954.000 1.553.000
5 20:26 RADAR NPO 2 5,3 17,7 876.000 1.293.000
6 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,2 32,4 867.000 961.000
7 18:18 EDITIE NL RTL 4 5,2 30,8 866.000 1.071.000
8 20:35 MOEITE WAARD RTL 4 5,1 17,8 850.000 1.576.000
9 20:05 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 5,0 18,3 826.000 1.190.000
10 18:31 EENVANDAAG NPO 1 4,8 27,1 793.000 1.083.000
11 21:10 OPSPORING VERZOCHT FLITS NPO 2 4,5 16,3 750.000 886.000
12 20:30 HAZES EN HOOGKAMER TOT UW DIENST SBS 6 4,5 15,0 741.000 1.050.000
13 21:37 ORANJEZOMER SBS 6 4,4 17,0 729.000 1.227.000
14 19:04 VIER AVONDEN OP RIJ NPO 1 4,1 20,1 679.000 1.139.000
15 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 4,0 24,8 657.000 793.000
16 22:44 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,5 22,7 587.000 758.000
17 20:36 STRIJDERS NPO 1 3,5 11,9 575.000 986.000
18 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 3,4 12,7 567.000 969.000
19 20:27 ZEEMAN CONFRONTEERT RTL 5 3,4 11,5 558.000 1.020.000
20 19:33 BONDGENOTEN SBS 6 3,3 13,9 548.000 816.000
21 22:07 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 3,3 16,2 547.000 1.324.000
22 22:49 HUMBERTO RTL 4 3,3 26,5 544.000 945.000
23 21:34 KVW NPO 1 3,2 11,8 540.000 799.000
24 21:58 112 VANDAAG RTL 5 3,2 13,0 526.000 771.000
25 23:04 SHOWNIEUWS SBS 6 2,3 22,5 380.000 759.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).