maandag 16 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,3 39,2 1.541.000 1.981.000
2 20:36 VAKANTIEMAN NPO 1 7,5 27,8 1.247.000 1.792.000
3 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,2 29,5 1.024.000 1.214.000
4 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 5,4 31,1 899.000 1.294.000
5 19:05 MEER DAN VERWACHT NPO 1 5,2 26,4 863.000 1.204.000
6 20:32 MOEITE WAARD RTL 4 4,8 17,6 799.000 1.414.000
7 20:02 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,7 19,0 778.000 1.141.000
8 21:39 ORANJEZOMER SBS 6 4,6 19,8 761.000 1.382.000
9 18:18 EDITIE NL RTL 4 4,5 30,1 750.000 875.000
10 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 4,5 30,2 742.000 911.000
11 21:31 MOOISTE MEISJE VAN DE KLAS NPO 1 4,4 17,7 731.000 1.233.000
12 22:09 HUMBERTO RTL 4 4,1 24,0 688.000 1.313.000
13 20:30 HAZES EN HOOGKAMER TOT UW DIENST SBS 6 4,1 14,6 677.000 990.000
14 18:31 EENVANDAAG NPO 1 4,0 24,6 659.000 887.000
15 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,6 24,9 601.000 685.000
16 22:46 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,2 21,1 528.000 736.000
17 22:23 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 2,8 17,5 469.000 1.030.000
18 20:27 ZEEMAN CONFRONTEERT RTL 5 2,8 10,1 462.000 803.000
19 23:05 SHOWNIEUWS SBS 6 2,7 25,9 449.000 707.000
20 19:33 BONDGENOTEN SBS 6 2,7 12,0 446.000 659.000
21 23:20 JOURNAAL LAAT NPO 1 2,5 25,4 422.000 557.000
22 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,5 9,8 412.000 823.000
23 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,2 9,5 372.000 554.000
24 20:29 BLOK Net 5 2,0 7,3 337.000 418.000
25 18:05 NIEUWS VAN DE DAG SBS 6 1,9 12,2 312.000 553.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).