donderdag 5 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,3 39,2 1.542.000 1.894.000
2 21:58 LUBACH RTL 4 5,6 22,9 930.000 1.529.000
3 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,4 27,4 901.000 1.079.000
4 18:34 RTL BOULEVARD RTL 4 5,1 29,2 843.000 1.308.000
5 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 4,9 30,5 812.000 936.000
6 18:31 EENVANDAAG NPO 1 4,5 25,8 745.000 1.082.000
7 21:38 ORANJEZOMER SBS 6 4,4 18,1 729.000 1.310.000
8 18:16 EDITIE NL RTL 4 4,4 27,2 725.000 880.000
9 20:32 FLOOR RTL 4 4,4 16,4 723.000 1.283.000
10 20:02 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,3 17,4 720.000 1.137.000
11 19:05 VIER AVONDEN OP RIJ NPO 1 4,1 22,7 690.000 1.277.000
12 20:33 GREAT BRITISH BAKE OFF NPO 1 3,9 14,7 640.000 1.320.000
13 22:47 HUMBERTO RTL 4 3,3 20,4 545.000 905.000
14 19:34 BONDGENOTEN SBS 6 3,3 14,6 543.000 742.000
15 20:30 BUREAU ONRECHT SBS 6 3,0 11,1 506.000 916.000
16 22:46 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,0 16,6 502.000 652.000
17 22:39 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 2,9 17,7 490.000 1.002.000
18 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,9 11,5 482.000 896.000
19 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,6 10,2 428.000 646.000
20 23:05 SHOWNIEUWS SBS 6 2,5 18,7 413.000 740.000
21 20:27 ST WILLEBRORD HET MIRAKEL VAN BRABANT RTL 5 2,5 9,4 412.000 804.000
22 20:30 BLOK Net 5 2,4 8,7 396.000 499.000
23 17:10 TIJD VOOR MAX NPO 1 2,3 23,8 375.000 702.000
24 18:55 OVERTREDERS SBS 6 2,2 12,4 358.000 802.000
25 23:35 JOURNAAL LAAT NPO 1 2,1 21,6 341.000 482.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).