donderdag 27 november 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 18:00 SINTERKLAASJOURNAAL NPO 3 9,2 35,4 1.530.000 1.594.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 6,9 23,1 1.153.000 1.494.000
3 21:38 VANDAAG INSIDE SBS 6 6,8 28,4 1.138.000 1.741.000
4 20:32 PERFECTE PLAATJE RTL 4 6,5 22,7 1.077.000 1.591.000
5 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,0 22,0 1.000.000 1.193.000
6 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,7 22,8 947.000 1.091.000
7 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 5,2 23,4 860.000 1.304.000
8 19:03 EVA NPO 1 5,1 20,2 842.000 1.455.000
9 20:02 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,8 15,7 793.000 1.099.000
10 19:57 MET HET MES OP TAFEL NPO 2 4,6 15,3 758.000 825.000
11 20:36 ONVERGETELIJKE LIEDJES NPO 1 4,5 15,9 753.000 1.266.000
12 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,4 21,7 730.000 895.000
13 18:30 EENVANDAAG NPO 1 4,3 20,4 711.000 1.029.000
14 22:46 HART VAN NEDERLAND SBS 6 4,0 23,1 670.000 812.000
15 22:23 PAUW EN DE WIT NPO 1 3,9 21,4 647.000 1.284.000
16 20:30 UNDERCOVER IN NEDERLAND SBS 6 3,7 12,5 618.000 1.135.000
17 19:32 BONDGENOTEN SBS 6 3,6 12,6 602.000 818.000
18 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,6 13,9 599.000 687.000
19 18:39 VOETBAL EL FEYENOORD CELTIC Ziggo Sport 3,4 13,2 569.000 1.117.000
20 18:12 FREEKS WILDE WERELD NPO 3 3,0 14,9 501.000 584.000
21 20:26 BIJ ONS OP DE WALLEN NPO 3 2,9 9,7 478.000 828.000
22 23:19 JOURNAAL LAAT NPO 1 2,7 25,1 449.000 589.000
23 17:12 TIJD VOOR MAX NPO 1 2,6 26,8 440.000 823.000
24 22:08 RTL TONIGHT RTL 4 2,6 12,9 425.000 980.000
25 23:07 SHOWNIEUWS SBS 6 2,5 21,4 409.000 628.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).