donderdag 23 oktober 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:28 DEBAT VAN NEDERLAND SBS 6 13,1 34,8 2.175.000 3.182.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,8 32,5 1.621.000 2.163.000
3 22:05 VANDAAG INSIDE SBS 6 8,5 29,1 1.409.000 2.111.000
4 19:02 EVA NPO 1 8,4 30,9 1.404.000 2.244.000
5 20:36 DIT WAS HET NIEUWS NPO 1 8,2 20,3 1.357.000 1.811.000
6 20:33 PERFECTE PLAATJE RTL 4 7,2 18,8 1.189.000 1.676.000
7 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 6,8 35,3 1.137.000 1.285.000
8 22:09 LUBACH RTL 4 6,7 21,1 1.109.000 1.414.000
9 19:31 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,1 20,2 1.017.000 1.210.000
10 22:23 PAUW EN DE WIT NPO 1 5,2 21,3 871.000 1.533.000
11 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 5,2 22,4 858.000 1.378.000
12 18:31 EENVANDAAG NPO 1 4,8 23,2 803.000 1.152.000
13 20:03 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,6 14,7 769.000 1.100.000
14 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,6 23,4 757.000 902.000
15 19:49 MET HET MES OP TAFEL NPO 2 4,4 14,9 730.000 852.000
16 19:31 BONDGENOTEN SBS 6 4,0 13,2 668.000 1.111.000
17 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,9 20,2 651.000 734.000
18 23:09 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,9 27,6 647.000 755.000
19 20:55 VOETBAL EL FEYENOORD PANATHINAIKOS Ziggo Sport 3,8 11,8 626.000 1.239.000
20 23:20 JOURNAAL LAAT NPO 1 3,3 29,4 550.000 757.000
21 17:10 TIJD VOOR MAX NPO 1 3,3 29,3 543.000 917.000
22 23:24 SHOWNIEUWS SBS 6 2,3 22,4 388.000 592.000
23 18:57 BINNENSTEBUITEN NPO 2 2,1 8,6 352.000 481.000
24 17:50 HART VAN NEDERLAND VROEGE EDITIE SBS 6 2,1 13,4 344.000 486.000
25 22:45 RTL TONIGHT RTL 4 2,1 12,4 343.000 765.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).