donderdag 19 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,4 34,9 1.228.000 1.622.000
2 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 4,9 26,9 810.000 1.001.000
3 21:39 ORANJEZOMER SBS 6 4,7 23,2 778.000 1.237.000
4 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 4,6 32,8 762.000 903.000
5 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 4,5 29,2 749.000 1.109.000
6 19:05 MEER DAN VERWACHT NPO 1 4,5 26,2 745.000 1.090.000
7 20:02 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,4 19,9 734.000 990.000
8 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,3 31,0 714.000 805.000
9 20:32 FLOOR RTL 4 3,8 17,0 637.000 1.250.000
10 22:11 HUMBERTO RTL 4 3,7 22,1 619.000 1.289.000
11 18:32 EENVANDAAG NPO 1 3,4 23,3 571.000 844.000
12 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,4 24,1 560.000 618.000
13 22:46 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,3 20,2 544.000 697.000
14 20:37 GREAT BRITISH BAKE OFF NPO 1 3,1 14,3 518.000 1.056.000
15 20:30 BUREAU ONRECHT SBS 6 3,0 13,2 506.000 802.000
16 21:29 NIEUWSUUR NPO 2 2,6 12,3 428.000 771.000
17 22:39 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 2,5 17,1 416.000 883.000
18 19:32 BONDGENOTEN SBS 6 2,4 12,3 403.000 628.000
19 20:27 ST WILLEBRORD HET MIRAKEL VAN BRABANT RTL 5 2,2 9,9 374.000 726.000
20 23:36 JOURNAAL LAAT NPO 1 2,2 26,9 368.000 480.000
21 21:57 112 VANDAAG RTL 5 2,2 11,1 368.000 536.000
22 23:06 SHOWNIEUWS SBS 6 2,2 19,6 361.000 761.000
23 20:29 BLOK Net 5 1,9 8,3 319.000 369.000
24 18:05 NIEUWS VAN DE DAG SBS 6 1,8 12,3 291.000 534.000
25 21:42 ASIA NPO 1 1,7 8,4 278.000 733.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).