donderdag 17 juli 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:37 B EN B VOL LIEFDE RTL 4 10,8 36,8 1.790.000 2.401.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,6 33,7 1.427.000 1.820.000
3 20:03 IK WEET ER ALLES VAN RTL 4 6,1 24,0 1.018.000 1.529.000
4 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 6,0 37,3 1.001.000 1.114.000
5 19:31 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,0 29,5 996.000 1.193.000
6 19:27 GEVOEL VAN DE VIERDAAGSE NPO 1 5,8 29,0 964.000 1.226.000
7 20:52 VOETBAL EK SWE ENG DAMES KF NPO 1 4,7 23,7 786.000 2.258.000
8 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 4,6 29,3 767.000 1.249.000
9 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,6 28,9 759.000 943.000
10 13:20 WIELRENNEN TOUR DE FRANCE NPO 1 4,3 51,3 721.000 1.876.000
11 18:31 EENVANDAAG NPO 1 3,9 25,0 646.000 856.000
12 20:26 SHETLAND NPO 2 3,6 13,4 599.000 791.000
13 21:19 ORANJEZOMER SBS 6 3,6 13,3 590.000 1.121.000
14 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,4 21,2 570.000 671.000
15 19:04 OP SAFARI NPO 1 3,1 19,4 521.000 874.000
16 20:01 BONDGENOTEN SBS 6 3,1 11,4 511.000 760.000
17 22:33 HART VAN NEDERLAND SBS 6 2,8 15,9 463.000 611.000
18 20:33 VOETBAL EK VB DAMES NPO 1 2,7 9,7 452.000 694.000
19 22:12 RTL BOULEVARD SUMMERNIGHT RTL 4 2,5 13,6 417.000 786.000
20 22:54 SHOWNIEUWS SBS 6 2,2 16,2 373.000 638.000
21 22:11 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 2 2,2 12,5 372.000 771.000
22 18:58 OVERTREDERS SBS 6 2,0 11,3 337.000 622.000
23 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,0 8,8 336.000 416.000
24 18:06 NIEUWS VAN DE DAG SBS 6 1,8 11,6 307.000 494.000
25 19:53 PER SECONDE WIJZER NPO 2 1,8 7,3 293.000 433.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).