dinsdag 3 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,9 37,5 1.647.000 2.107.000
2 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 7,2 31,8 1.188.000 1.392.000
3 20:30 VANDAAG INSIDE SBS 6 6,8 22,3 1.137.000 2.142.000
4 20:38 EVA EXTRA NPO 1 6,4 20,8 1.063.000 1.812.000
5 22:00 LUBACH RTL 4 6,3 22,2 1.051.000 1.506.000
6 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 6,2 35,1 1.031.000 1.176.000
7 18:32 EENVANDAAG NPO 1 5,9 31,8 977.000 1.272.000
8 21:38 RIJDENDE RECHTER NPO 1 5,7 18,8 950.000 1.227.000
9 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 5,7 29,7 940.000 1.442.000
10 18:17 EDITIE NL RTL 4 5,1 29,5 849.000 1.040.000
11 19:04 VIER AVONDEN OP RIJ NPO 1 5,1 24,3 848.000 1.363.000
12 20:02 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,5 16,1 752.000 1.038.000
13 22:26 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 4,1 21,8 679.000 1.383.000
14 22:45 HUMBERTO RTL 4 3,5 24,0 590.000 1.004.000
15 22:37 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,5 18,9 584.000 762.000
16 19:34 BONDGENOTEN SBS 6 3,5 13,8 576.000 982.000
17 20:27 SCHIPHOL AIRPORT RTL 5 3,3 10,6 552.000 984.000
18 20:33 UIT DE SCHULDEN RTL 4 3,2 10,3 536.000 1.046.000
19 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 3,0 10,0 499.000 1.044.000
20 20:24 VOETBAL NL NLD SCO DAMES NPO 3 2,9 9,5 481.000 1.213.000
21 09:20 JOURNAAL EXTRA NPO 1 2,7 55,7 451.000 987.000
22 17:10 TIJD VOOR MAX NPO 1 2,7 28,9 444.000 770.000
23 18:07 NIEUWS VAN DE DAG SBS 6 2,5 13,7 409.000 693.000
24 20:26 OPSPORING VERZOCHT NPO 2 2,4 7,8 403.000 641.000
25 22:55 SHOWNIEUWS SBS 6 2,3 17,3 389.000 761.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).