dinsdag 22 juli 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:36 B EN B VOL LIEFDE RTL 4 9,7 33,3 1.606.000 2.284.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,4 31,0 1.226.000 1.576.000
3 20:52 VOETBAL EK ENG ITA DAMES HF NPO 1 6,4 29,7 1.056.000 2.463.000
4 20:03 IK WEET ER ALLES VAN RTL 4 6,2 26,3 1.032.000 1.513.000
5 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,0 35,5 997.000 1.252.000
6 18:34 RTL BOULEVARD RTL 4 4,8 32,7 800.000 1.265.000
7 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 4,7 32,5 775.000 884.000
8 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,2 28,5 690.000 766.000
9 21:19 ORANJEZOMER SBS 6 3,8 13,8 624.000 1.116.000
10 18:31 EENVANDAAG NPO 1 3,7 25,1 619.000 830.000
11 12:16 WIELRENNEN TOUR DE FRANCE NPO 1 3,7 51,3 610.000 1.938.000
12 20:31 VOETBAL EK VB DAMES NPO 1 3,3 12,5 550.000 882.000
13 22:33 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,0 15,8 506.000 681.000
14 20:02 BONDGENOTEN SBS 6 2,9 11,3 489.000 655.000
15 22:02 RTL BOULEVARD SUMMERNIGHT RTL 4 2,7 12,9 454.000 986.000
16 17:35 KOOK MEE MET MAX NPO 1 2,5 25,3 414.000 580.000
17 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,5 10,0 410.000 562.000
18 22:53 SHOWNIEUWS SBS 6 2,3 15,2 377.000 713.000
19 21:26 AVONDETAPPE NPO 3 2,2 7,9 360.000 535.000
20 20:27 SCHIPHOL AIRPORT RTL 5 2,1 7,5 343.000 742.000
21 18:58 OVERTREDERS SBS 6 2,1 12,9 341.000 653.000
22 19:03 GORT OVER DE GRENS NPO 2 1,9 12,4 319.000 495.000
23 19:06 HUIS VOL EMIGREERT NPO 1 1,8 11,7 306.000 772.000
24 19:53 MET HET MES OP TAFEL NPO 2 1,7 7,7 288.000 453.000
25 22:08 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 2 1,7 8,3 277.000 635.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).