dinsdag 17 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,5 37,0 1.410.000 1.738.000
2 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,9 29,2 977.000 1.177.000
3 21:37 ORANJEZOMER SBS 6 4,7 22,7 788.000 1.250.000
4 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 4,6 29,3 768.000 1.221.000
5 19:06 MEER DAN VERWACHT NPO 1 4,6 24,9 766.000 1.060.000
6 20:29 JELIES EN GNODDE GROTE GEZINNEN EMIGREREN SBS 6 4,5 16,6 747.000 1.118.000
7 18:18 EDITIE NL RTL 4 4,5 31,6 746.000 854.000
8 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 4,4 29,8 723.000 831.000
9 20:03 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,2 17,2 700.000 975.000
10 20:34 UIT DE SCHULDEN RTL 4 3,9 15,4 652.000 1.263.000
11 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,9 26,8 650.000 722.000
12 22:45 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,8 24,9 631.000 852.000
13 18:33 EENVANDAAG NPO 1 3,6 24,7 600.000 918.000
14 20:28 SCHIPHOL AIRPORT RTL 5 3,6 14,1 599.000 1.057.000
15 22:09 HUMBERTO RTL 4 3,6 21,6 596.000 1.502.000
16 20:26 OPSPORING VERZOCHT NPO 2 3,3 12,4 543.000 772.000
17 20:36 VERBOUWING VAN DE EEUW NPO 1 3,1 12,5 523.000 998.000
18 19:31 BONDGENOTEN SBS 6 2,9 13,4 489.000 663.000
19 21:29 RIJDENDE RECHTER NPO 1 2,7 11,8 442.000 823.000
20 23:07 SHOWNIEUWS SBS 6 2,7 28,6 441.000 704.000
21 21:55 112 VANDAAG RTL 5 2,6 12,5 430.000 644.000
22 23:13 JOURNAAL LAAT NPO 1 2,5 23,2 412.000 552.000
23 22:17 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 2,3 14,0 387.000 929.000
24 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,3 10,2 381.000 701.000
25 20:29 BLOK Net 5 2,2 8,0 359.000 422.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).