dinsdag 15 juli 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:36 B EN B VOL LIEFDE RTL 4 11,9 38,1 1.985.000 2.770.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,9 31,6 1.311.000 1.574.000
3 19:27 GEVOEL VAN DE VIERDAAGSE NPO 1 6,4 30,3 1.056.000 1.346.000
4 20:02 IK WEET ER ALLES VAN RTL 4 6,0 23,9 991.000 1.375.000
5 20:35 IK VERTREK NPO 1 5,5 18,6 921.000 1.460.000
6 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,5 25,9 919.000 1.126.000
7 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 5,1 30,1 846.000 1.362.000
8 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,0 32,4 833.000 975.000
9 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,8 29,7 795.000 988.000
10 21:20 ORANJEZOMER SBS 6 4,4 16,3 736.000 1.249.000
11 21:28 AVONDETAPPE NPO 1 4,3 15,7 712.000 1.230.000
12 18:31 EENVANDAAG NPO 1 4,1 24,4 684.000 948.000
13 22:32 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,8 23,2 626.000 777.000
14 20:02 BONDGENOTEN SBS 6 3,5 12,0 575.000 726.000
15 22:22 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 3,3 21,3 545.000 1.193.000
16 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,2 20,7 526.000 608.000
17 22:03 RTL BOULEVARD SUMMERNIGHT RTL 4 3,2 16,9 526.000 1.104.000
18 21:56 112 VANDAAG RTL 5 2,9 11,6 481.000 604.000
19 19:04 OP SAFARI NPO 1 2,8 16,4 465.000 786.000
20 22:53 SHOWNIEUWS SBS 6 2,7 23,0 451.000 750.000
21 20:26 OPSPORING VERZOCHT NPO 2 2,3 7,8 377.000 584.000
22 20:27 SCHIPHOL AIRPORT RTL 5 2,2 7,4 368.000 789.000
23 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,2 7,6 367.000 612.000
24 21:01 ANDERE TIJDEN NPO 2 2,1 7,3 351.000 531.000
25 20:00 DERTIGERS NPO 3 2,0 7,8 326.000 371.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).