dinsdag 4 november 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,6 30,2 1.424.000 1.838.000
2 20:32 BUREAU UTRECHT RTL 4 8,5 24,9 1.411.000 2.042.000
3 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,9 26,6 1.152.000 1.354.000
4 21:39 VANDAAG INSIDE SBS 6 6,3 20,7 1.052.000 1.563.000
5 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 6,1 32,8 1.014.000 1.147.000
6 22:08 LUBACH RTL 4 6,0 21,0 1.001.000 1.361.000
7 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 5,7 25,8 946.000 1.453.000
8 19:03 EVA NPO 1 5,7 23,3 945.000 1.626.000
9 18:31 EENVANDAAG NPO 1 5,3 25,5 886.000 1.238.000
10 20:37 HUIS VOL HERINNERINGEN NPO 1 5,3 16,3 884.000 1.388.000
11 20:03 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 5,0 17,0 830.000 1.131.000
12 18:17 EDITIE NL RTL 4 4,9 25,8 815.000 970.000
13 20:55 VOETBAL CL OLYMPIACOS PSV Ziggo Sport 4,0 13,7 665.000 1.279.000
14 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,9 21,3 650.000 729.000
15 22:30 PAUW EN DE WIT NPO 1 3,8 18,9 631.000 1.287.000
16 19:32 BONDGENOTEN SBS 6 3,8 13,7 626.000 816.000
17 20:28 ERASMUS MC 24 7 RTL 5 3,7 11,1 616.000 951.000
18 22:47 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,5 17,4 575.000 791.000
19 19:49 PER SECONDE WIJZER NPO 2 3,4 12,5 563.000 674.000
20 17:13 TIJD VOOR MAX NPO 1 3,2 28,5 534.000 982.000
21 21:30 NIET KLEIN TE KRIJGEN NPO 1 3,0 9,4 500.000 942.000
22 20:25 OPSPORING VERZOCHT NPO 2 3,0 9,2 495.000 770.000
23 19:07 BINNENSTEBUITEN NPO 2 2,8 11,5 463.000 679.000
24 21:30 NIEUWSUUR NPO 2 2,8 8,6 462.000 798.000
25 20:29 WAAR IS MIJN ERFENIS SBS 6 2,7 8,1 447.000 827.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).