dinsdag 10 juni 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:39 VOETBAL WK KW NLD MLT NPO 3 11,0 36,2 1.825.000 3.224.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,4 33,6 1.388.000 1.748.000
3 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 7,4 30,1 1.237.000 1.449.000
4 19:06 MEER DAN VERWACHT NPO 1 6,4 27,3 1.067.000 1.551.000
5 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 5,9 28,8 973.000 1.471.000
6 20:01 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 5,4 20,8 899.000 1.139.000
7 18:32 EENVANDAAG NPO 1 5,3 28,9 883.000 1.209.000
8 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,1 30,2 842.000 967.000
9 21:29 RIJDENDE RECHTER NPO 1 4,9 15,2 815.000 1.104.000
10 18:18 EDITIE NL RTL 4 4,9 28,3 814.000 996.000
11 18:17 SPORTJOURNAAL NPO 1 4,5 25,7 746.000 875.000
12 21:59 LUBACH RTL 4 4,4 14,4 731.000 1.083.000
13 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 4,2 25,1 691.000 732.000
14 21:37 ORANJEZOMER SBS 6 4,1 13,3 685.000 1.178.000
15 20:31 JELIES EN GNODDE GROTE GEZINNEN EMIGREREN SBS 6 4,0 12,6 668.000 985.000
16 20:32 UIT DE SCHULDEN RTL 4 3,6 11,3 602.000 1.147.000
17 22:45 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,6 18,4 596.000 803.000
18 22:45 VOETBAL WK KW NB NPO 3 3,4 21,5 573.000 1.414.000
19 19:34 BONDGENOTEN SBS 6 3,4 13,8 573.000 880.000
20 22:45 HUMBERTO RTL 4 3,2 19,4 526.000 1.132.000
21 20:33 SCHIPHOL AIRPORT RTL 5 3,1 9,8 514.000 986.000
22 20:26 OPSPORING VERZOCHT NPO 2 3,0 10,1 493.000 761.000
23 22:17 GOEDENAVOND NEDERLAND NPO 1 2,9 12,6 481.000 1.117.000
24 20:35 VERBOUWING VAN DE EEUW NPO 1 2,7 8,6 445.000 966.000
25 23:04 SHOWNIEUWS SBS 6 2,5 19,0 409.000 683.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).