maandag 1 december 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 18:00 SINTERKLAASJOURNAAL NPO 3 9,4 34,1 1.565.000 1.592.000
2 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,4 29,1 1.391.000 1.830.000
3 21:37 VANDAAG INSIDE SBS 6 7,1 27,0 1.183.000 1.675.000
4 19:03 EVA NPO 1 6,8 28,0 1.126.000 1.760.000
5 20:34 HUNTED NPO 1 6,8 20,3 1.122.000 1.624.000
6 17:59 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 6,7 26,6 1.111.000 1.289.000
7 20:28 HANSLERS VAN DE PISTE NAAR DE PLAYA SBS 6 6,1 17,8 1.007.000 1.552.000
8 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,0 23,0 993.000 1.246.000
9 18:31 EENVANDAAG NPO 1 5,5 26,7 908.000 1.241.000
10 18:33 RTL BOULEVARD RTL 4 5,4 25,3 905.000 1.355.000
11 21:37 KVW NPO 1 5,2 17,8 866.000 1.176.000
12 20:26 RADAR NPO 2 5,1 14,9 845.000 1.229.000
13 19:49 MET HET MES OP TAFEL NPO 2 5,0 17,8 835.000 1.030.000
14 18:17 EDITIE NL RTL 4 5,0 25,6 834.000 958.000
15 20:03 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 5,0 16,7 827.000 1.106.000
16 22:11 PAUW EN DE WIT NPO 1 4,8 23,7 798.000 1.498.000
17 22:45 HART VAN NEDERLAND SBS 6 4,3 25,9 712.000 910.000
18 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,8 13,8 635.000 733.000
19 19:31 BONDGENOTEN SBS 6 3,8 13,8 630.000 902.000
20 17:11 TIJD VOOR MAX NPO 1 3,6 31,6 601.000 1.002.000
21 20:28 ZEEMAN CONFRONTEERT RTL 5 3,5 10,8 575.000 941.000
22 21:09 18 MILJOEN MENSEN NPO 2 2,9 9,5 490.000 817.000
23 22:00 112 VANDAAG RTL 5 2,9 12,0 483.000 757.000
24 20:33 GELUKKIG HEBBEN WE DE FOTOS NOG RTL 4 2,7 8,3 444.000 891.000
25 23:08 JOURNAAL LAAT NPO 1 2,7 22,0 443.000 556.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).