zaterdag 29 november 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 21:35 EVEN TOT HIER NPO 1 15,7 47,3 2.603.000 3.118.000
2 20:29 WIE IS DE MOL NPO 1 14,5 36,8 2.417.000 2.935.000
3 18:00 SINTERKLAASJOURNAAL NPO 3 8,6 33,1 1.426.000 1.474.000
4 19:58 TRIBUTE BATTLE OF THE BANDS SBS 6 8,5 23,0 1.412.000 1.937.000
5 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,7 23,0 1.275.000 1.628.000
6 22:37 STUDIO SPORT VOETBAL NPO 1 5,5 30,8 915.000 1.473.000
7 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,3 21,7 880.000 1.046.000
8 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,0 19,4 836.000 958.000
9 20:01 OH WAT EEN JAAR RTL 4 4,5 12,6 745.000 1.483.000
10 18:32 EENVANDAAG NPO 1 4,4 24,5 737.000 1.085.000
11 21:37 POSTCODE LOTERIJ EEN TEGEN 100 RTL 4 4,2 13,1 700.000 1.086.000
12 21:37 TOP 4000 MUZIEKQUIZ SBS 6 4,1 13,0 688.000 1.652.000
13 18:34 RTL BOULEVARD RTL 4 4,1 20,1 688.000 1.188.000
14 18:11 SPECULASIES NPO 3 3,9 19,9 649.000 797.000
15 19:06 BIJ ONS IN DE DIERENTUIN NPO 1 3,9 16,0 647.000 995.000
16 20:41 STERREN OP HET DOEK NPO 2 3,9 9,7 644.000 827.000
17 19:17 KASSA NPO 2 3,8 14,9 638.000 1.008.000
18 18:17 EDITIE NL RTL 4 3,7 19,4 622.000 754.000
19 22:45 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,7 20,9 620.000 774.000
20 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 3,1 12,1 519.000 604.000
21 18:30 AUTOSPORT F1 GP QAT KW Viaplay TV+ 3,0 11,0 501.000 1.128.000
22 23:03 SHOWNIEUWS SBS 6 2,9 21,3 483.000 839.000
23 16:34 SHORTTRACK WT NPO 1 2,5 27,3 422.000 807.000
24 14:00 AUTOSPORT F1 GP SPRINT QAT Viaplay TV+ 2,2 31,3 366.000 1.161.000
25 20:09 BLAUW BLOED NPO 2 2,1 6,4 352.000 600.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).