dinsdag 25 november 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:33 BUREAU UTRECHT RTL 4 8,5 25,0 1.413.000 2.039.000
2 18:00 SINTERKLAASJOURNAAL NPO 3 8,4 32,3 1.388.000 1.346.000
3 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 7,8 24,5 1.293.000 1.658.000
4 21:39 VANDAAG INSIDE SBS 6 6,7 26,9 1.119.000 1.589.000
5 20:30 MEDISCH CENTRUM WEST SBS 6 6,4 18,0 1.069.000 1.336.000
6 19:31 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 5,8 20,0 956.000 1.119.000
7 19:04 EVA NPO 1 5,6 21,1 932.000 1.532.000
8 18:36 RTL BOULEVARD RTL 4 5,6 23,7 925.000 1.414.000
9 18:17 EDITIE NL RTL 4 5,2 25,1 857.000 1.068.000
10 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,1 21,1 851.000 1.015.000
11 19:50 MET HET MES OP TAFEL NPO 2 4,5 14,2 743.000 843.000
12 18:40 VOETBAL CL AJAX BENFICA Ziggo Sport 4,3 15,4 723.000 1.355.000
13 18:31 EENVANDAAG NPO 1 4,3 19,2 713.000 1.083.000
14 20:03 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 4,3 12,8 709.000 1.105.000
15 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 4,2 16,3 699.000 799.000
16 20:35 HUIS VOL HERINNERINGEN NPO 1 4,2 12,3 695.000 1.254.000
17 22:27 PAUW EN DE WIT NPO 1 4,0 22,8 656.000 1.224.000
18 19:33 BONDGENOTEN SBS 6 3,8 12,5 637.000 908.000
19 22:47 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,8 22,3 629.000 829.000
20 20:28 ERASMUS MC 24 7 RTL 5 3,2 9,3 526.000 886.000
21 20:25 OPSPORING VERZOCHT NPO 2 3,2 8,9 524.000 770.000
22 17:12 TIJD VOOR MAX NPO 1 2,9 26,9 487.000 869.000
23 18:11 FREEKS WILDE WERELD NPO 3 2,7 13,6 456.000 528.000
24 22:09 RTL TONIGHT RTL 4 2,6 13,2 429.000 980.000
25 23:07 SHOWNIEUWS SBS 6 2,4 22,2 392.000 635.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).