zondag 9 november 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 20:24 HEEL HOLLAND BAKT NPO 1 14,2 32,5 2.357.000 2.964.000
2 20:08 EXPEDITIE ROBINSON RTL 4 10,7 25,5 1.773.000 2.270.000
3 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 9,7 28,5 1.613.000 1.960.000
4 17:55 AUTOSPORT F1 GP BRA Viaplay TV+ 8,2 32,5 1.359.000 1.881.000
5 18:58 STUDIO SPORT VOETBAL NPO 1 7,4 25,5 1.225.000 1.882.000
6 21:27 TUSSEN KUNST EN KITSCH NPO 1 7,2 23,0 1.200.000 1.881.000
7 20:32 GOOISCHE VROUWEN SBS 6 7,2 16,4 1.191.000 2.006.000
8 21:32 ZWAARD VAN DAMOCLES SBS 6 4,5 16,5 743.000 1.126.000
9 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 4,0 13,3 669.000 882.000
10 22:20 STUDIO VOETBAL NPO 1 3,8 21,2 632.000 1.291.000
11 12:11 VOETBAL ED UTRECHT AJAX ESPN 3,7 39,2 620.000 1.090.000
12 18:35 RTL BOULEVARD RTL 4 3,5 13,6 588.000 983.000
13 19:31 VTWONEN SBS 6 3,4 10,4 560.000 1.118.000
14 21:50 RTL TONIGHT RTL 4 3,3 14,6 542.000 1.253.000
15 19:56 VOETBAL ED GO AHEAD EAGLES FEYENOORD ESPN 3,0 7,8 491.000 1.093.000
16 18:11 STUDIO SPORT NPO 1 2,9 12,8 485.000 948.000
17 19:42 AUTOSPORT F1 GP NB Viaplay TV+ 2,9 8,0 481.000 1.506.000
18 22:54 HART VAN NEDERLAND SBS 6 2,7 18,1 444.000 585.000
19 20:19 NPO DOC NPO 3 2,6 6,1 438.000 721.000
20 10:00 WNL OP ZONDAG NPO 1 2,5 39,9 423.000 651.000
21 12:12 BUITENHOF NPO 1 2,5 25,3 414.000 680.000
22 18:16 EDITIE NL RTL 4 2,5 10,8 413.000 564.000
23 21:24 REIZEN WAES NPO 3 2,5 7,7 412.000 688.000
24 18:00 ZES UUR NIEUWS RTL 4 2,3 10,4 385.000 474.000
25 16:38 VOETBAL ED AZ PSV ESPN2 2,3 14,3 380.000 769.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).