maandag 1 september 2025
Definitieve KijkcijfersKijkcijfers op de uitzenddag + uitgesteld kijken tot en met 6 dagen na de uitzenddag. 6+
POS Tijd Titel Zender KDHKIJKDICHTHEIDPercentage kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar het programma keek. MADLMARKTAANDEELPercentage kijkers naar het programma op basis van het totale kijkerspubliek binnen de doelgroep. GEMGEMIDDELD AANTAL KIJKERSGemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid). TOTTOTAAL AANTAL KIJKERSHet aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).
1 21:31 SLIMSTE MENS NPO 1 12,2 35,1 2.029.000 2.559.000
2 20:32 B EN B VOL LIEFDE RTL 4 9,2 25,8 1.526.000 2.148.000
3 20:00 JOURNAAL 20 UUR NPO 1 8,1 31,3 1.346.000 1.857.000
4 20:30 CHATEAU MEILAND LA DOLCE VITA SBS 6 7,3 20,9 1.221.000 1.653.000
5 22:07 LUBACH RTL 4 6,7 25,1 1.121.000 1.514.000
6 20:32 KAMP VAN KONINGSBRUGGE NPO 1 6,7 19,9 1.114.000 1.768.000
7 19:30 HALF ACHT NIEUWS RTL 4 6,5 26,8 1.085.000 1.291.000
8 19:04 EVA NPO 1 5,9 25,4 973.000 1.521.000
9 18:34 RTL BOULEVARD RTL 4 5,8 28,5 965.000 1.516.000
10 21:37 VANDAAG INSIDE SBS 6 5,8 17,9 964.000 1.478.000
11 22:21 PAUW EN DE WIT NPO 1 5,5 27,7 922.000 1.667.000
12 18:00 JOURNAAL 18 UUR NPO 1 5,3 30,2 889.000 1.045.000
13 20:02 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL 4 5,3 20,2 876.000 1.209.000
14 18:16 EDITIE NL RTL 4 4,8 27,9 806.000 984.000
15 18:32 EENVANDAAG NPO 1 4,3 22,9 711.000 943.000
16 20:29 KEES VAN DER SPEK ONTMASKERT RTL 5 4,2 12,3 703.000 1.100.000
17 19:33 BONDGENOTEN SBS 6 3,8 15,2 636.000 1.014.000
18 22:43 HART VAN NEDERLAND SBS 6 3,3 18,7 550.000 713.000
19 22:37 RTL TONIGHT RTL 4 3,3 20,9 545.000 1.177.000
20 18:58 PRIJZENJACHT SBS 6 2,9 13,3 477.000 726.000
21 23:17 JOURNAAL LAAT NPO 1 2,8 24,8 467.000 624.000
22 21:57 112 VANDAAG RTL 5 2,5 8,2 415.000 619.000
23 17:10 TIJD VOOR MAX NPO 1 2,2 22,1 366.000 627.000
24 19:31 KOM JE BIJ ME ETEN VIPS RTL 5 2,1 8,7 357.000 720.000
25 19:54 PER SECONDE WIJZER NPO 2 2,0 8,1 336.000 458.000

Dit zijn de definitieve (geconsolideerde) kijkcijfers volgens NMO, deze omvatten zowel het live kijkgedrag als het uitgesteld kijken op de uitzenddag zelf én in de zes dagen daarna. Deze cijfers worden ook wel TV Zendertotaal genoemd. Ze vallen altijd hoger uit dan de voorlopige kijkcijfers (Uitzenddag), die alleen het kijkgedrag op de dag van uitzending weergeven.

De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) (opgericht op 1 januari 2024) is een samenwerkingsverband tussen marketingbrancheorganisaties van mediabedrijven – MMA, NDP Nieuwsmedia, Audify, Vinex en Screenforce – samen met de bvA (vertegenwoordiger van adverteerders) en de bij het PMA aangesloten mediabureaus.

Definitieve Kijkcijfers

Combinatie van kijkcijfers op de dag van uitzending en uitgesteld kijken tot en met 6 dagen erna.

KDH: Kijkdichtheid

Het percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar het programma heeft gekeken.

MADL: Marktaandeel

Het aandeel van het programma binnen het totale kijkerspubliek van de doelgroep.

GEM: Gemiddeld aantal kijkers

Het gemiddelde aantal mensen dat het programma heeft bekeken (gebaseerd op kijkdichtheid).

TOT: Totaal aantal kijkers

Aantal personen dat minstens één minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).